Reklama na autobusach – co warto wiedzieć?

Reklamy obecne są wszędzie. Występują pod postacią spotów reklamowych, bilbordów, ulotek. Oklejane są nimi środki komunikacji miejskiej oraz przystanki. Celem reklamy jest dotarcie do jak największej liczby osób, mogących być zainteresowanymi danym produktem. Reklama musi mieć prosty przekaz i być umieszczona w miejscu, gdzie zobaczą ją konkretni odbiorcy. Jedną z najskuteczniejszych form marketingu, jest reklama na autobusach.

Reklama na autobusach – sposób na skuteczny marketing

Każdy, kto choć raz jechał środkiem komunikacji miejskiej wie, że podróż ta jest co najmniej nużąca. Osoby podróżujące autobusem czy tramwajem są skupieni i chętnie czytają treści dostępne dookoła. Najczęściej są to reklamy w autobusach – wyświetlane na przykład na małych monitorach. Innym rodzajem reklam, jest reklama na autobusach. Jest to forma okleiny, która pokryć może zarówno cały autobus, jak i konkretną jego część z zewnątrz. Ogromną zaletą reklamy tego typu jest jej mobilność. Autobus jest w ruchu, więc obraz na autobusie obserwowany jest przez bardzo wiele osób. Wiernymi obserwatorami są także osoby siedzące na przystankach. W oczekiwaniu na ich środek lokomocji chętnie przyswajają treści dostępne dookoła. Jeżeli stanie przed nimi autobus z atrakcyjną i interesującą reklamą, osoba czekająca na autobus chętnie ją przeczyta.  Jeżeli w reklamie będzie zawarta ciekawa informacja lub usługa, z dużym prawdopodobieństwem reklama trafi do odbiorcy.

Gdzie zamówić reklamę?

Jednymi z miast oferujących najlepsze warunki są Szczecin i Wrocław. Reklamę zamówić można w Zakładzie Komunikacji Miejskiej. Oba miasta oferują bardzo korzystne warunki umowy. Dokładnej ceny nie można podać odgórnie, gdyż wpływa na nią bardzo wiele czynników, między innymi czas, przez jaki reklama ma widnieć na autobusie. Ceny te można także negocjować oraz dopasowywać do indywidualnych potrzeb. Reklamy na autobusach warto zamówić także z odpowiednim wyprzedzeniem. Wrocław i Szczecin, ze względu na dużą liczbę przedsiębiorców oraz mieszkańców, są miastami, gdzie na reklamę niekiedy trzeba poczekać. Liczba autobusów jest ograniczona, a liczba osób chętnych duża- przede wszystkim ze względu na dużą skuteczność tego środka marketingowego. 

Jakie miasto wybrać?

Reklama na autobusach powinna być przemyślana, zarówno pod kątem treści (jak najbardziej zrozumiała i interesująca), jak i pod miasta, w którym zostanie umieszczona. Jeżeli Wrocław lub Szczecin są miastami, w których prowadzisz mniejszy, lokalny biznes, to oczywiste jest, że chcesz reklamę skierować do mieszkańców tych miast. Nie zainwestujesz wtedy w reklamę w Krakowie, gdyż nie miałoby to większego sensu. Jeżeli natomiast jesteś przedsiębiorcą, którego działanie jest ogólnokrajowe lub obejmuje większy obszar, warto reklamę mieścić w miejscu, w którym przeczyta ją jak najwięcej osób. Chcesz więcej informacji wyszukaj np. reklama na autobusach szczecin i sprawdź oferty.

Przykładowo, nawet jeżeli siedziba Twojej firmy jest w Warszawie, ale produkty sprzedawane są na terenie całej Polski, warto rozważyć Szczecin, jako miejsce dobre na reklamę.Dlaczego akurat to miasto? Szczecin jest miastem z dużą liczbą ludności oraz turystów, także zagranicznych. Inwestując w reklamę w tym miejscu, masz szansę na dotarcie do klientów spoza granic kraju, a tym samym rozszerzenie sprzedaży. Kolejnym wartym uwagi miejscem jest Wrocław. Jest to także miasto z dużą liczbą mieszkańców, ale także z wieloma studentami. Oferując usługi lub produkty skierowane głównie do ludzi młodych, Wrocław może okazać się idealnym miejscem na reklamę. 

Reasumując, reklama na autobusach jest bardzo skuteczną formą marketingu. Warto z niej skorzystać, gdyż jest niedroga, a ma wiele zalet. Planując strategię reklamową, warto wziąć pod uwagę nie tylko samą formę reklamy i jej treść, ale także miasto, w którym będzie prezentowana.